CarenZorgt
Over CarenZorgt
Zorggroep Groningen hecht veel waarde aan goed contact tussen bewoners of revalidanten, naasten en onze medewerkers. Dit ondersteunen wij door middel van het digitale cliëntportaal CarenZorgt (www.carenzorgt.nl). Met CarenZorgt krijgt u online inzicht in uw dagelijkse zorgrapportages, het zorgleefplan en een handige agenda. Daarnaast kunt middels een berichtenfunctie eenvoudig communiceren met uw zorgteam.
CarenZorgt aanvragen
Als bewoner of revalidant van Zorggroep Groningen ontvangt u bij opname een toestemmingsformulier en de gebruikersvoorwaarden van CarenZorgt. Wilt u gebruik maken van CarenZorgt? Onderteken dan het toestemmingsformulier en geef dit aan één van onze zorgmedewerkers. U ontvangt binnen twee weken een brief met een code waarmee u kunt inloggen op www.carenzorgt.nl.
U activeert CarenZorgt door naar www.carenzorgt.nl te gaan en te kiezen voor account aanmaken. Vervolgens voert u de in inlogcode uit de brief in. U kunt dit zelf doen of uw code geven aan een familielid of kennis. Pas dan wordt CarenZorgt geactiveerd. Als u niets doet wordt CarenZorgt niet geactiveerd en wordt er geen informatie gedeeld. Wilt u meerdere personen toegang geven tot uw zorgdossier? Dan kunt u via connecties uw contacten uitnodigen.
Hoe werkt CarenZorgt
Hieronder leest u precies hoe CarenZorg werkt. Bekijk het filmpje voor een snelle uitleg of open de handleiding om stap voor stap te lezen wat de mogelijkheden zijn. Heeft u een vraag? Kijk dan ook eens of het antwoord al te vinden is onder de veel gestelde vragen.
Handige documenten
Spelregels
Om goed te kunnen communiceren zijn goede afspraken noodzakelijk:
- De responstijd is maximaal 48 uur. Maak bij urgentie geen gebruik van deze app.
- Zorgmedewerkers communiceren in principe altijd met de eerste contactpersoon of mantelzorger. Het is niet wenselijk dat meerdere contactpersonen berichten sturen. Dit kan zorgen voor verwarring.
- De communicatie is erop gericht de kwaliteit van zorg te verhogen, snel te kunnen schakelen en elkaar te informeren. Het is geen discussieplatform.
- Heeft u klachten? Meld deze dan niet in CarenZorgt, maar ga in gesprek met de desbetreffende zorgmedewerker of de manager zorg. Eventueel kunt u ook contact zoeken met de klachtenfunctionaris. CarenZorgt mag niet gebruikt worden om uw ongenoegen over de zorg of behandeling te uiten.
- Let op, het is beter om steeds een nieuw bericht te maken. Als u op een eerder geplaatst bericht reageert, wat een aantal dagen daarvoor is geplaatst, is de kans aanwezig dat de zorg dit niet ziet.
Wij respecteren te allen tijde de rechten van een ander. Wij verwachten dat u dit ook doet.
Meer informatie of vragen
Heeft u inhoudelijke vragen over CarenZorgt of over hoe het werkt? Stel ze via info@carenzorgt.nl. Wilt u gebruik maken van CarenZorgt? Neem dan contact op met uw zorgmedewerker.