Kwaliteit van zorg
Altijd de beste zorg en behandeling
Cliënttevredenheid
Zorggroep Groningen maakt gebruik van een enquêtezuil voor het ophalen van informatie over de cliënttevredenheid van haar bewoners en revalidanten. De ingevulde vragenlijsten komen rechtstreeks bij het onafhankelijke onderzoeksbureau Zorgfocuz. Wij maken gebruik van de verplichte landelijke vragen van Zorgkaart Nederland, aangevuld met de mogelijkheid voor het invullen van een open vraag voor het geven van tips en tops. Het onderzoeksbureau zorgt voor de levering van de gegevens aan Zorgkaart Nederland. De informatie die uit de open vragen komt worden besproken met de lokale cliëntenraden. Waar nodig worden er in gezamenlijkheid verbeteracties vastgesteld. Voor de revalidanten en onze eerstelijns-cliënten maken we gebruik van een evaluatieformulier.
Het gemiddelde cijfer per locatie:
A.G. Wildervanck | Veendam: 8,4
Bloemhof | Ten Boer: 7,3
Innersdijk | Ten Boer: 8,0
Maartenshof | Groningen: 7,4
Revalidatie | Groningen: 8,5
Eerstelijnsverblijf | alle locaties: 8,0
Kwaliteitsplan 2022-2025
De afgelopen jaren hebben wij mooie stappen gezet om, dichtbij onze bewoners, complexe en specialistische intramurale zorg te leveren. De komende jaren bouwen wij dit verder uit. Zo wordt Zorggroep Groningen de intensive care van de ouderenzorg. In het kwaliteitsplan 2022-2025 wordt beschreven waar wij de komende jaren aan gaan werken. Ons uitgangspunt is dat ouderen door goede revalidatie zo kort mogelijk bij ons verblijven, of een fijne laatste levensfase hebben op onze locaties in Veendam, Ten Boer of Groningen.
Eigen, samen en vooruitstrevend. Altijd de mens zien. Zo gaan we in de komende jaren aan de slag met het kwaliteitsplan 2022- 2025.