Spring naar inhoud

Cliëntenraad

Behartigt uw belangen

De cliëntenraad van Zorggroep Groningen vertegenwoordigt als onafhankelijk orgaan de belangen van iedereen die gebruik maakt van de diensten van Zorggroep Groningen. De cliëntenraad beoordeelt de kwaliteit van de dienstverlening en denkt mee over onderwerpen en voorgenomen besluiten die van belang zijn voor cliënten. Eventuele signalen die de cliëntenraad opvangt, bespreekt zij gevraagd en ongevraagd met de raad van bestuur.

Hoe werkt de cliëntenraad?

Zorggroep Groningen heeft vier locaties. Iedere locatie heeft een eigen cliëntenraad met maximaal zes raadsleden. De lokale cliëntenraad vergadert iedere zes weken en is regelmatig aanwezig bij lokale bewonersbijeenkomsten.

Centrale Cliëntenraad

Daarnaast heeft Zorggroep Groningen een overkoepelende cliëntenraad, de Centrale Cliëntenraad. Van iedere lokale cliëntenraad zijn er twee raadsleden aangesloten bij de Centrale Cliëntenraad. De Centrale Cliëntenraad is aangesloten bij het Landelijk Orgaan Cliëntenraden (LOC). Leden van cliëntenraden hebben een geheimhoudingsplicht, ook na het beëindigen van een lidmaatschap.

Wie kan lid worden van de cliëntenraad?

Iedereen die gebruik maakt van de diensten van Zorggroep Groningen kan deel uitmaken van de cliëntenraad. Ook familieleden, mantelzorgers of vrijwilligers mogen deelnemen aan de cliëntenraad. Hiervoor is geen specifieke kennis vereist. Maak hieronder alvast kennis met onze lokale cliëntenraden.

Opmerkingen, vragen of lid worden?

Heeft u vragen, opmerkingen of bent u geïnteresseerd in deelname? Dan kunt u contact opnemen met de cliëntenraad via mevrouw J. Atema. Mevrouw Atema is ambtelijk secretaris van de cliëntenraad. 

Contact

Profielschets cliëntenraadsleden